FAQ

Veelgestelde vragen

  • 1. Wat doet Van Zandwijk Transportmaterieel precies?

    Van Zandwijk Transportmaterieel ontwikkelt en bouwt hydraulische los- en laadsystemen voor transport & logistiek, vaak (maar niet uitsluitend) vanuit de basis van verticale laad- & lossystemen op trailers. De systemen van Van Zandwijk zijn actief binnen de transportsector, chemische industrie, agrarische- en bouwsector en medische industrie.

  • 2. Ik zoek een oplossing om los gestort materiaal te vervoeren. Kunnen jullie hiermee helpen?

    Innovatieve oplossingen bedenken om losgestorte goederen te vervoeren of op te slaan is onze kracht. Onze verticale laad- en lossystemen zijn daar uitermate voor geschikt en worden steeds gebruiksvriendelijker, veiliger en lichter zonder aan stabiliteit te verliezen. Wij bouwen de meeste projecten op maat.

  • 3. Ik wil silo’s vervoeren. Kan dit met jullie systeem?

    Onze systemen zijn zeer geschikt voor het vervoeren en verticaal beladen van silo’s.  We bouwen systemen op motorwagen of trailers. Vooral binnen de bouw en de chemische industrie wordt graag met onze silotrailers gewerkt. De laadtijden binnen fabrieken worden met onze systemen substantieel ingekort, het lossen wordt veel eenvoudiger en door het schuifchassis kan de silo altijd binnen de wettelijke gewichtsverdeling worden vervoer.

  • 4. Ik wil een 40ft container rechtovereind zetten. Kan ik hiervoor de 40 ft gebruiken?

    Een 40”ft verticaal laden leek een utopie totdat Van Zandwijk Transportmaterieel in 2007 doorbrak met de Verti 40”ft. Met de 40”ft-trailer inclusief 30 ton’s HTS/NCH (kabel)containersysteem  kunnen zowel 20”ft als 40”ft containers worden geladen en gekipt.  Een schuifcomponent in de trailer zorgt ervoor dat de container rustig plat getrokken kan worden.

    Inmiddels is ook de 40-45ft Verti-40 een feit. Zowel 40’als 45’ft containers optrekken vanaf de grond maar ook verticaal beladen. En natuurlijk uitgevoerd in een laag eigen gewicht inclusief schuifcomponent om altijd in de juiste gewichtsverdeling te rijden.

  • 5. De gewichtsverdeling klopt niet helemaal. Wat kunnen jullie voor me doen?

    Rijden in de juiste gewichtsverdeling per as is de laatste jaren alleen maar belangrijker geworden. Met ons innovatieve schuifsysteem lossen we dit probleem op.

  • 6. Ik heb een nieuwe truck gekocht op basis van de nieuwe specificaties. Passen jullie de systemen hierop aan?

    Vanzelfsprekend houden wij rekening met de ontwikkelingen bij truckleveranciers en passen – indien nodig – de bouw van onze installaties daarop aan. Een door ons op maat gemaakte TK-unit is vaak een hele effectieve oplossing.

  • 7. We willen de logistiek rondom ons productiesysteem efficiënter indelen. De verticale laadsystemen zouden een oplossing kunnen zijn. Kunnen jullie hierin meedenken?

    In de afgelopen decennia hebben wij bij enkele zeer grote Europese fabrieken al mee mogen denken over aanpassing en verbetering van het logistieke proces. Daaruit zijn innovatieve projecten ontstaan die geleid hebben tot sterke verbetering van de efficiëntie en verlaging van de kostprijs. Wij hebben vanzelfsprekend oog voor het belang van veiligheid, gebruiksvriendelijkheid en duurzaamheid zijn. Specifiek binnen logistieke processen is middels elektrificering een aanzienlijke verbetering in duurzaamheid te realiseren.

  • Neem contact op